Wat gaan we ervoor doen?
1. Verantwoorde sportdeelname beschikbaar voor zoveel mogelijk inwoners
Activiteiten |
---|
Subdoel 1.1 - Optimaal gebruik van huidige accommodaties |
1.1.1 - Verhuren van sportaccommodaties en opstellen van gebruiksroosters |
1.1.2 - Schoonmaken, onderhoud en beheer van de sportaccommodaties |
1.1.3 - Faciliteren van online verhuur van accommodaties |
Subdoel 1.2 - Faciliteren van initiatieven gericht op sport en beweging |
1.2.1 - Subsidie beschikbaar stellen |
1.2.2 - Kennis beschikbaar stellen en waar mogelijk ondersteunen van nieuwe initiatieven |
Subdoel 1.3 - Reduceren van financiële belemmeringen |
1.3.1 - Subsidie beschikbaar stellen |
1.3.2 - Gereduceerde tarieven voor Diemense verenigingen |
1.3.3 - Bijzondere bijstand voor jongeren uit gezinnen met lage inkomens die financiële belemmeringen ondervinden om te sporten en muziek te maken1 |
Subdoel 1.4 - Inspelen op verschillende in Diemen aanwezige doelgroepen |
1.4.1 - Specifieke doelgroepenbeleid formuleren als onderdeel van de sportnota |
Subdoel 1.5 - Verbeterd gebruik van het sportbedrijf met behoud van de maatschappelijke functie |
1.5.1 - Optimaliseren van de bedrijfsvoering |
1.5.2 - Continue ontwikkelen van het activiteitenaanbod door in te spelen op trends |
- De prestatie indicator voor dit subdoel is opgenomen in het programma Inkomen en armoedebeleid onder 1.1.1.
Prestatie-indicatoren | Werkelijk 2018 | Werkelijk 2019 | Begroot 2020 | Begroot 2021 |
---|---|---|---|---|
1.1.1 - Aantal uren verhuur | 14.400 | 16.000 | 14.000 | 14.000 |
NB | NB | 45 | 45 | |
1.5.1 - % actieve deelname verenigingsleven afgelopen 12 maanden (verplicht) | NB | NB | 50 | 50 |
2. Diemen heeft een gevarieerd cultuuraanbod
Activiteit |
---|
Subdoel 2.1 - Optimaal gebruik van huidige accommodaties |
2.1.1 - Onder voorwaarden beschikbaar stellen van accommodaties aan derden ten behoeve van verhuur en exploitatie |
2.1.2 - Beschikbaar stellen van middelen om exploitatie mede mogelijk te maken |
Subdoel 2.2 - Faciliteren van initiatieven gericht op cultuur |
2.2.1 - Subsidie beschikbaar stellen |
2.2.2 - Kennis beschikbaar stellen en waar mogelijk ondersteunen van nieuwe initiatieven |
Subdoel 2.3 - Reduceren van financiële belemmeringen |
2.3.1 - Subsidie beschikbaar stellen |
2.3.2 - Gereduceerde tarieven voor Diemense verenigingen/instellingen |
2.3.3 - Bijzondere bijstand voor jongeren uit gezinnen met lage inkomens die financiële belemmeringen ondervinden bij sporten en muzikale vorming |
Subdoel 2.4 - Inspelen op verschillende in Diemen aanwezige doelgroepen |
2.4.1 - Kinderen en jongeren kennis laten maken met het cultuuraanbod in Diemen |
Prestatie-indicatoren | Werkelijk 2018 | Werkelijk 2019 | Begroot 2020 | Begroot 2021 |
---|---|---|---|---|
2.1.1 - Aantal betalende bezoekers van De Omval inclusief film | 12.817 | 15.356 | 7.500 | 7.500 |
3. Alle jeugdigen in Diemen kunnen zich optimaal ontwikkelen
Activiteiten |
---|
Subdoel 3.1 - De persoonlijke ontwikkeling en maatschappelijke integratie van jeugdigen tot 23 jaar wordt bevorderd |
3.1.1 - Samen met de jongeren onderzoeken waar hun competenties en behoeften liggen |
3.1.2 - Binnen het jongerenwerk outreachend werken gericht op het leggen van contacten, het winnen van vertrouwen en het ondersteunen van jongeren |
3.1.3 - Organiseren van activiteiten die zelfstandigheid en verantwoordelijkheid van de jeugdigen versterken |
3.1.4 - Organiseren van activiteiten met een sociale functie 'door jongeren' |
4. Verbeterd imago van Diemen bij bedrijven en inwoners door citymarketing
Activiteiten |
---|
Subdoel 4.1 - Bestaande bedrijven en bewoners herkennen en waarderen de positionering van Diemen |
4.1.1 - Doorontwikkeling citymarketingnetwerk binnen Diemen |
4.1.2 - Stimuleren van het organiseren van bij de positionering passende evenementen |
4.1.3 - Doorontwikkelen instrumentarium ter ondersteuning van de gekozen positionering |
4.1.4 - Opstarten van overleg met evenementenorganisatoren en horeca-ondernemers |
Subdoel 4.2 - Nieuwe bedrijven en nieuwe bewoners waarderen de positionering van Diemen |
4.2.1 - Aandacht voor werving nieuwe bedrijven en bewoners |
4.2.2 - Doorontwikkelen instrumentarium ter ondersteuning van de gekozen positionering |