Wat willen we bereiken?

1. Uniforme (werkend volgens dezelfde uitgangspunten) en integrale (over de volle breedte met zo min mogelijk aanspreekpunten) klantbenadering en -ondersteuning door de gemeente en haar partners

Subdoelen

1.1 - Meting en verantwoording van de uniforme en integrale klantbenadering

1.2 - Cliëntondersteuning is over de volle breedte van het sociaal domein beschikbaar

1.3 - Alle klanten worden op uniforme wijze benaderd waarbij, zo nodig op basis van het Brede gesprek, per klant of gezin, één plan wordt gemaakt

1.4 - Integrale klantbenadering (vraag gaat door het loket, niet de klant)

2. Kwalitatief goede voorzieningen (individuele en algemene voorzieningen) binnen beschikbare middelen

Subdoelen

2.1 - Kwalitatief goed voorzieningenaanbod (maatwerk en algemeen)

2.2 - Algemene voorzieningen doorontwikkelen en versterken

2.3 - De aangeboden voorzieningen voorzien in een behoefte

3. Alle doelgroepen binnen het sociaal domein participeren binnen eigen mogelijkheden

Subdoelen

3.1 - Bemiddeling naar werk of sociale activering

3.2 - Mensen kunnen zelfstandig thuiswonen en meedoen in maatschappij

3.3 - Jeugd kan zich maximaal ontwikkelen en groeit gezond en veilig op

Indicator maatschappelijk effect

Werkelijk 2018

Werkelijk 2019

Begroot 2020

Begroot 2021

3.1 - Aantal mensen dat uitstroomt naar werk

67

63

60

60

4. Inwoners uit Diemen maken optimaal gebruik van hun (zorg-)netwerk (in de buurt) en ondersteunen elkaar daarbij

Subdoelen

4.1 - Meer mensen helpen elkaar

4.2 - Mensen worden gestimuleerd gebruik te maken van hun eigen netwerk

5. Alle inwoners uit Diemen hebben gelijke kansen op een goede gezondheid 

Subdoelen

5.1 - Het op tijd signaleren en waar mogelijk voorkomen van psychosociale klachten

5.2 - Bevorderen van een gezonde levensstijl

5.3 - Terugbrengen van overmatig alcohol- en drugsgebruik

Stel uw document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf