Lagere opbrengsten reclame-uitingen

De volgende mutaties, zoals reeds aangekondigd bij de Kadernota 2021, leiden tot wijzigingen:

  • Door werkzaamheden in de openbare ruimte (o.a. Oost-West As en Holland Park) zijn een aantal locaties voor billboards defintief komen te vervallen wat resulteert in een structurele afname van reclame-inkomsten à € 27.000.

  • Daarnaast is een contract voor een aantal billboards nabij de Gooiseweg beëindigd, wat resulteert in een afname van reclame-inkomsten van € 130.000. Het beëindigde contract van de billboards nabij de Gooiseweg is opnieuw aanbesteed, waardoor er eind 2019 een nieuwe partij is gecontracteerd. De aanbesteding is een stuk lager uitgevallen waardoor een structureel nadeel ontstaat. Naar verwachting zullen de nieuwe billboards eind 2020 operationeel zijn.

Omdat er geen sprake meer is van reclame-concessieovereenkomsten maar van verhuurovereenkomsten van grond worden de opbrengsten voortaan op een ander programma verantwoord. De verantwoording van verhuuropbrengsten vindt plaats op het programma Gebiedsontwikkeling (Grondzaken algemeen).

Uiteindelijk betekent dit dat er een afname zal zijn bij het budget van reclame-uitingen voor € 157.000. De jaarlijkse begrote opbrengst reclame is € 65.000.

Stel uw document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf