Verkeer
Verkeer | Rekening | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | -1.430 | -1.555 | -1.786 | -1.785 | -1.785 | -1.781 |
Baten | 1.122 | 1.279 | 1.077 | 1.427 | 1.077 | 1.427 |
Saldo van baten en lasten | -308 | -276 | -709 | -358 | -708 | -354 |
Dotatie | -39 | -164 | - | -117 | - | -117 |
Onttrekking | - | - | 233 | - | 233 | - |
Mutaties reserve | -39 | -164 | 233 | -117 | 233 | -117 |
Geraamd resultaat | -347 | -440 | -476 | -475 | -475 | -471 |
Lasten
Ten opzichte van de begroting 2020 hebben wij in 2021 circa € 229.000 meer op het programma Verkeer begroot. Dit effect heeft met de hierna volgende ontwikkelingen te maken:
Interne urendoorbelasting
De interne urendoorbelasting is € 260.000 hoger o.a. veroorzaakt door formatieuitbreiding.Kappitaallasten
De kapitaallasten zijn € 20.000 lager doordat investeringen zijn vrijgevallen.Overige verschillen
De overige verschillen zorgen voor een verlaging van circa € 11.000.
Baten
Ten opzichte van de begroting 2020 hebben wij in 2021 circa € 203.000 minder op het programma Verkeer begroot. Dit effect heeft met de hierna volgende ontwikkelingen te maken:
De omzet van parkeren is € 203.000 lager. Dit komt o.a. doordat in de even jaren de ontvangsten van de tweejarige vergunningen voor parkeren zijn. Hierdoor ontstaat in 2021 een nadeel ten opzichte van 2020.
Dotaties en Onttrekkingen
Door de tweejaarlijkse cyclus van de afgifte vergunningen vindt jaarlijks een dotatie dan wel onttrekking met de Reserve Parkeren plaats. In 2021 wordt er € 233.000 onttrokken. In 2020 was dit een dotatie van € 164.000.