Nieuwe ontwikkelingen

Het informatiesysteem dat het KCC gebruikt in het werk levert onvoldoende informatie op om vragen efficient te beantwoorden. Zo is niet zichtbaar of iemand al eerder contact over een bepaald onderwerp heeft gehad met een andere collega en kan ook niet goed gemonitord worden of een terugbelverzoek elders in de organisatie naar wens is afgehandeld. In overleg met de leverancier zijn veranderingen aangebracht die nu in praktijk beproefd worden. Afhankelijk van de effecten wordt in 2021 bezien of er nagedacht moet worden over een aanvullend systeem.

Bij Burgerzaken zijn dit jaar flink wat processen gedigitaliseerd. Dat was een inhaalslag nadat er begin dit jaar een nieuwe koppeling is gebouwd door de leverancier tussen 2 systemen. Inwoners kunnen nu meer producten via de website aanvragen en in de backoffice is een slag gemaakt door persoonskaarten die nog op microfishes stonden op te nemen in een digitaal systeem. Dit scheelt veel (verwerkings-)tijd. Ook het komend jaar zal dit proces doorgaan.

Stel uw document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf